lördag 14 december 2013

Förändringens tid är nu inne...

Vi är på väg hem!!!

Jo, det är faktiskt sant! Vi har haft en helt underbar tid här i Singapore & trivts utmärkt med det liv som vi haft, den senaste tiden har vi dock känt oss redo för en förändring & nu är förändringen alltså väldigt nära =) Redan på måndag lyfter planet mot vårt nya äventyr & Singapore-kapitlet stängs för denna gång (man ska ju aldrig stänga dörrar helt då man inte har en aning vad som väntar framöver)!

...men tyvärr så finns det ju en baksidan med denna förändring också. Vi kommer sakna landet, värmen, tunna kläder året runt, kulturer i överflöd, intressanta maträtter, intressanta resor....men det jobbigaste av allt tycker jag är att ta avsked från alla våra fina vänner som vi har mött under åren. Förra lördagen hade vi ett gäng härliga vänner på drink & tilltugg vid poolen. Det var så himla mysigt att träffa alla igen & vi var så glada att så många kunde komma & tack för alla fina & minnesvärda presenter!


I tisdags hann jag också med att få lite egen tid tillsammans med den underbara tjej som jag lärde känna under min första tid här i landet. Jag & Annakarin träffades på Ritz-Carlton där vi lyxade till det med en lång & härlig afternoon-tea, tusen tack min fina vän för den trevliga stunden!




Som sagt, jag gillar inte alls att säga "Hej då" men jag fokuserar istället på tanken att "Vi ses snart igen"!

Återstoden av denna vecka har vi sedan fokuserat på packning, nja, eller förberedelser för packning & sedan övervakning av detta. I torsdags kom tre killar & packade ner hela vårt hem & i fredags tömdes lägenheten på alla kartonger så nu är det väldigt tomt här hemma...



Nu är gardinerna upphängda, lägenheten städad & imorgon blir det överlämning av nyckeln. Sedan väntar en natt på hotell innan det är dags för oss att lämna detta ljuvliga land som har varit vårt hem i 3,5 år. Det är med mixade känslor som vi nu lämnar Singapore men vi både hoppas & tror att det är ett bra beslut som vi har tagit & ser nu med spänning på framtiden!


1 kommentar:

  1. Förstår att det känns konstigt och att det sker med blandade känslor, men jag är helt säker på att det kommer att bli bra! Just nu är det ju så himla mysigt här också, grått, regnigt, blåsigt, kallt...och alldeles underbart!!! Ha en bra resa hem :) Kram

    SvaraRadera