tisdag 8 november 2011

Första dagarna!

Nu är vi på plats & någorlunda i fas med livet i vårt paradis! Vi kom hem tryggt & säkert i fredagskväll men då vi landade på kvällen fick vi med oss varsin trevlig jetlag på köpet… Vi har en teori om att om man landar på morgonen, oavsett vilket håll som man reser på, så klarar man jetlagen bättre. Då kan man nämligen tvinga sig själv in i rätt tid genom att inte sova förrän det är dags på kvällen. Så de senaste dagarna har vi varit superpigga på kvällen & extremtrötta på morgonen… Som tur var fick Jesper en extra helgdag då Hari Raya Haji, en muslimsk högtid, firades i Singapore vilket innebär ”Public Holiday” för alla. Under dessa dagar har vi städat, tvättat & försökt komma i fas med vårt olag. Inatt var troligtvis den värsta natten då förutom jetlag som spökar visade vädergudarna sig från sin ”värsta” sida. Efter att ha legat & vänt & vridit på mig i över en timme bestämde jag mig för att gå upp en liten sväng så jag inte störde Jesper som skulle upp & jobba tidigt på morgonen. När jag kom ut i vardagsrummet hade himmeln disko, det blixtrade & mullrade om vart annat. Efter ca 1,5 timme kände jag att det var dags att försöka sova lite till & då började även regnet. …& gud vilket regnfall det blev! Det var som att någon stod & hälde hink på hink på hink, det tog aldrig slut! Även Jesper hade väldigt svårt att sova inatt så nu är det två riktiga tröttisar som snart är på väg till sängen. Vi hoppas på att denna natt ska erbjuda underbara drömmar & djupsömn hela natten. Vi vill nämligen vara ordentligt utvilade imorgon för då får vi efterlängtat besök! Berättar mer i nästa inlägg!  
I söndags & måndags sken solen på oss!

...men i tisdags kom regnet!
Man kan säga att Singapore bjuder på ömsom sol, ömsom regn & att allt ges i ordentliga doser!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar