tisdag 29 november 2011

Smaka på Singapore!

Precis så stod det i veckans nummer av Expressens resbilaga! Ja, jag har ju endast sett artikeln på nätet men jag misstänker att om man köpte numret i veckan så kunde man läsa samma ord där!
Som ni säkert har förstått så stämmer detta väldigt väl i mina ögon då jag upplever detta som paradiset gällande det mångkulturella köket. Man kan hur enkelt som helst få tag på mat från all världens hörn utan att behöva göra någon större ansträngning. Gå gärna in & läs artikeln, Smaka på Singapore, där skribenten beskriver Singapore som  "...Asiens ohotade mathuvudstad" (Johanna Ekström).

Här följer några bilder tagna under Lena & Görans dagar hos oss som visar lite av det enorma utbud som finns!

Middag på Lau Pa Sat en kväll med Lena & Göran!
Självklart åt vi Satay, vilket är grillspett på biff, lamm, kyckling & räkor med ricecake & jordnötssås, mums!
Satay kommer ursprungligen från  Indonesien!


En kväll när regnet öste ner & blixtrarna avlöste varandra åkte vi till Clarke Quay!
Där landade vi på ett ställe som heter "Hot Stones" kändes lite amerikaskt i stilen.
Här väljer man mellan olika grilltallrikar med olika sorters kött, fisk eller skaldjur, eller en kombination mellan de olika proteinerna. Därefter får man in en het sten mitt på bordet som man grillar sin mat på! Lite pilligt men ganska mysigt tycker jag!  
Under Lena & Görans sista dag här i Singapore åkte vi till Arab street!
Efter lite promenerande mellan tyger, mattor, vattenpipor & mycket mycket annat landade vi på en restaurang, Usman´s Place. Vi kom precis lagom till att de öppnade sin väldigt fräsha & vackra lunchbuffe där man fick smaka både på typiska indiska & pakistanska smaker! Till detta drack vi varsitt stort glas limejuice som var gjort på de små limefrukterna som har en underbar smak!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar