torsdag 11 april 2013

The Art of Bricks!

Igår tillbringade jag min eftermiddagen tillsammans med 4 underbara tjejer som jag tycker så mycket om; Victoria, Louise, Elin & Jennifer! Strax innan Victoria skulle ge sig av för att hämta tjejerna på skolan frågade hon mig om jag ville följa med henne & därefter åka med dem till Singapore ArtScience Museum. Självklart tyckte jag att det lät som ett erbjudande som jag inte kunde missa =) Det blev en intressant eftermiddag med härligt sällskap som avslutades med supersmarrig glass på Marina Bay Sands!

Om utställningen, som pågår till 26:e maj, kan man läsa följande på Marina Bay Sands hemsida:

Unlike most people, New York-based artist Nathan Sawaya never stopped building, creating and exploring his own imagination using LEGO® bricks which he has played with since a young age.

In this critically acclaimed and the first major museum exhibition to use LEGO bricks as the sole art medium, Sawaya transforms them into awe-inspiring and thought-provoking sculptures, elevating the toy to the realm of art.

The Art of the Brick at ArtScience Museum will be the biggest yet, showcasing 52 sculptures including the iconic sculpture Yellow, a 6-meter long T-rex dinosaur skeleton, and – to be unveiled for the first time – a sculpture of ArtScience Museum.

Tillsammans fick vi beskåda den ena skapelsen mer imponerande än den andra...kolla bara in dessa som fastnade i min kamera!









Skapelsernas uttryck förstärktes med hjälp av ljus & skuggor!

Detta var den största skulpturen han någonsin gjort,
den tog honom en hel sommar att bygga.
Dinosaurien består av 80,020 legobitar!
Skulpturen av muséet, "The Welcoming Hand of Singapore".
Består av 15,999 bitar! 

Tusen tack tjejer för att jag fick följa med er idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar