söndag 20 mars 2011

Möten!

Förra veckan var fylld av intressanta, lärorika & givande möten! Under måndagen & tisdagens förmiddag hade svenska skolan sina två olika lärarmöten (F-2 & 3-9) & eftersom jag ska ta över efter Jenny efter sommaren kände jag att det kunde vara intressant att delta även på det andra mötet med år F-2 denna gång. Efter måndagens möte var vi 4 tjejer som gick för att äta en gemensam lunch som blev en måltid där flera pedagogiska dilemman diskuterades. Det blev en oerhört intressant & givande lunch på ca 3 timmar J! Efter tisdagens möte gick bara Jenny & jag & åt lunch & jag blev briefad om en del värdefull information gällande min framtida roll. Även denna lunch var väldigt givande!

På onsdagen träffade jag Victoria, en tjej som jag lärde känna under SWEAs kräftskiva som driver en skandinavisk butik här i Singapore, Style:Nordic. Vi hade inte träffat varandra på väldigt länge så det var mycket som vi hade att uppdatera varandra om, mycket trevligt att träffa henne igen! Efter fikan med Victoria gick jag vidare & träffade Annakarin & Meja samt Annakarins mamma som nu är på besök från Sverige. En god lunch på Marmelade Pantry blev det för oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar