fredag 14 september 2012

Panorering & panorama!

I fotokursen just nu har vi fått öva på att fota panoreringar! Panorering innebär att man fångar ett objekt som rör på sig samtidigt som bakgrunden visar på denna rörelse...alltså kort & gott "en bild med fart i"! Jag gav mig ut & lyckades fångade en arbetare som på cykel skulle leverera något som ser ut som en matta :) Inte en toppenbra bild men eftersom det var första gången är jag ändå ganska nöjd!

När jag sedan för ett par dagar sedan satt & lekte med min iPhone hittade jag en app som heter "Pano". Jag trodde först att det handlade om panorering men när jag kikade lite närmre visade det sig att man med denna app kunde fotografera bilder som byggdes ihop till en panormabild i telefonen, också ett kul sätt att få perspektiv på sin omgivning :)

 
Här är en från utsikten bakom vårt condo, den vackra marinan! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar