onsdag 19 september 2012

Ute & cyklar på Pulau Ubin!

Igår var jag på utflykt med ett gäng SWEor. Vi träffades klockan 9 på färjeterminalen ute vid Changi Village & därifrån blev det en kort båtresa ut till ön Pulau Ubin. Pulau Ubin ligger i nordöstra delen av Singapore & gränsar till Malaysia, det ligger faktiskt så nära Malaysia att våra telefoner välkomnade oss till Malaysia vid ett tillfälle under vistelsen! När vi hade kommit över till ön promenerade vi upp till det lilla "centrumet" där det blev en kaffe med kondenserad mjölk. Laddade med koffein & socker hyrde vi sedan varsin cykel & gav oss ut för att utforska den lilla ön. Ön har verkligen bevarat sin själ & man kan tänka sig hur Singapore en gång i tiden har sett ut när man cyklar fram längs vägarna. Jag kan inte förstå att det har tagit mig två år att ta mig ut dit, nu när jag har varit där kommer jag verkligen rekommendera alla som har möjlighet att åka ut dit på en utflykt!

 
 
 



Det var en lugn dag för taxichaufförerna.
Vi valde att cyklade själva :)




 


 
 






Lite otippat men det fanns en "Information Kiosk" mitt ute i regnskogen :) 


Jackfruit!



 




Slamkrypare, kan du se dem?

 
 
Ödla med en riktigt blå tunga!


Högst upp i utkikstornet!
 

En ....sunbird....eller hur var det nu...
Vi såg i alla fall en vacker liten fågel med en fjäderskruden som skimmrar metalliskt :)


Vi mötte även ett vildsvin under vår promenad!
Det brydde sig inte alls om oss, har väl blivit van av att alla stannar & fotar den :)


En källa med läckert metalliskt blått vatten!
Custard apple!
 
Den vackra lotusblomman!
 



Papayaträd!
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar