tisdag 29 januari 2013

Mia Skäringer i min telefon!

När jag är ute på vift på stan eller ute på en powerwalk brukar jag antingen lyssna på musik eller på någon trevlig ljudbok! Nu är jag inne i en "biografiperiod" & just nu spelas Mia Skäringers böcker i min dito-app.

2007 började Mia blogga för tidningen Mama & det är dessa blogginlägg, tillsammans med några av hennes krönikor, som har resulterat i "Dyngkåt & hur helig som helst" samt "Avig Maria". Med sina ord förmedlar hon en skön blandning av den kraft & skörhet som vi alla möts av i livet. Hon skriver på ett okonstlat & ärligt sätt om sitt liv, sina tankar & känslor, livet som kvinna, fru, mamma, skådespelare & medmänniska. Ja, jag gillar verkligen Mias böcker, jag tycker om hennes okonstlade, ärliga & osminkade sätt att förmedla livets upp- & nedgångar.

 
2011 blev Mia utsedd till årets Göteborgare med motiveringen:
"Mia Skäringer är en artist som vågar vara avig. Hon har lockat till skratt i radio, tv, på scen och i böcker genom att bjuda frikostigt på sig själv. Som i all stor komik finns också stråk av svärta. Mia är en generös komedienne som roar många med sin konst, vilket gör henne till en god ambassadör för Göteborg och en värdig Årets Göteborgare 2011." (www.gp.se)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar