måndag 3 juni 2013

Pass =)

Idag har jag varit & kvitterat ut mitt nya pass! Då vi ännu inte har bestämt exakt datum för vår sommarsemester tyckte jag att det vore bäst att förnya passet så att vi inte behöver riskera att inte kunna resa utanför Singapore under de sommarmånader som vi är kvar i landet. Det är nämligen så att om man ska resa i Asien så måste passet ha en giltighetstid på minst 6 månader & då mitt pass går ut den 9:e december så hade jag inte fått resa i Asien efter den 9:e juni med mitt gamla pass.

När man är utlandssvensk & passet är på väg att gå ut, sidorna har tagit slut eller om man har tappat bort det kan man förnya detta på Svenska Ambassaden i landet man befinner sig i. Det är dyrare & tar lite längre tid så det är egentligen mycket bättre att passa på att göra det när man är hemma i Sverige men just denna gång passade det inte riktigt i min kalender. Så nu kan vi, om vi vill, röra på oss fritt i Asien även framöver =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar