lördag 5 oktober 2013

Vietnamesiska läckerheter :)

I fredagskväll bjöds det på asiatiska smaker till middaag här hemma! Jag hade kvällen till ära bestämt mig för att prova på att laga ett par rätter från det vietnamesiska köket. Både J & jag gillar verkligen smakerna av soya, ingefära, korinader, mynta, risvinäger, sesamolja... Jag började med en djupdykning i kokböcker & på receptsajter & plockade därifrån fram recept på några av våra favoriter & slutligen såg vår meny ut så här:


Pork & chive pot stickers
Vietnamesiska färska vårrullar med biff
Vietnamesiska färska vårrullar med räkor
Asiatisk biffsallad med mango, chili & koriander
Ginger dipping Sauce
Vietnamese Dipping Sauce


...& mmmmuuuummmmssss så gott det blev :) ...tror dock att jag behöver öva lite på finishen då rullarna inte blev restaurangmässiga ;) Mina pot stickers blev gudomligt goda men inte överhuvudtaget fotovänliga :) man kan ana dem i bakre hörnet på bilden ovan men vi får hoppas att de bli lite snyggare nästa gång, men som sagt, otroligt gott blev det :)  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar