söndag 29 maj 2011

Bilkörning!

Jag har kört bil! Tidigare har jag varit lite skeptisk till att köra bil här nere men idag vågade jag placera mig bakom ratten & köra en liten runda! Min tidigare inställning beror bland annat på annorlunda regler, vänstertrafik men jag kan även erkänna att det beror på att jag är lite feg! …men idag har jag faktiskt kört bil! Jag har väl börjat känna att det kanske inte är så farligt i alla fall & att det faktiskt emellanåt skulle kunna underlätta min vardag om jag kunde ha bilen när Jesper ändå är på jobbet! Så idag när vi körde hem från Vivo så satte jag mig bakom ratten, om så bara för en kortare tur så blev det i alla fall en tur! Självklart kom vindrutetorkarna på, självklart kändes det lite konstigt med automatväxlad bil &, inte att förglömma, att köra på ”fel” sida av vägen var också en spännande upplevelse! Jag kan nog säga att mitt helhetsintryck av upplevelsen var bra, jag gillar det! Nu ska jag bara våga ge mig ut på de mångfiliga motorvägarna som korsar Singapore på både bredden & längden, men det ska nog gå galant när jag väl är där! Kör försiktigt där ute min vänner, var ni än befinner er i världen!
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar