tisdag 10 maj 2011

Lion King!

I lördagskväll passade vi på att ta del av ett av stadens alla olika kulturella utbud! På kvällens schema stod musikalen The Lion King som just nu sätts upp på Marina Bay Sands theatre! Teatern är helt nybyggd & ligger i samma byggnad som den skypark som vi förra veckan besökte med våra gäster. Då byggnaden nyligen stod färdig blev Lejonkungen den första föreställningen som sattes upp på denna scen, den hade premiär här i Singapore i mars! Föreställningen är en internationellt känd musikal som har setts av över 51 miljoner människor världen över & den har även vunnit över 70 internationella teaterutmärkelser!

När jag fick höra att föreställningen skulle komma hit till lejonstaden påbörjade jag genast mitt övertalande av min kära sambo! …& i lördagskväll var det dags för oss att besöka teatern! Då föreställningen har blivit rikligt rosad & lovorden har haglat över den hade jag väldigt höga förväntningar på föreställningen & jag kan medge att jag var lite orolig för att jag skulle bli besviken men inte någonstans behövde jag oroa mig för detta! Hela föreställningen var mycket väl genomarbetad & det var lätt att följa storyn om den lilla lejonungen Simba som växer upp & till slut tar sitt ansvar blir den kung han var född till att vara! Scenerna, kostymerna, färgerna, karaktärerna & effekterna var helt otroligt fascinerande & välgjorda! …& sist men inte minst den härliga musiken, som de flesta av oss lätt kan nynna med till, under kvällen framfördes självklart både Can you feel the love tonight & Hakuna Matata!



                                                                   Bilden är lånad från nätet!

                                     Bilden är lånad från nätet!
     
                             
                                                                                                       Bilden är lånad från nätet!


Hakuna Matata, det är ord som är bra!
Hakuna Matata, gör att man blir glad!
Inga bekymmer, man är lycklig var dag!
Är en härligt fri filosofi, Hakuna Matata!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar