torsdag 2 juni 2011

Sol, regn, sol...

Himmel!
Himmel!
Imorse mötte jag Amis & Cecilia i Botaniska trädgården för en härlig morgonpromenad som följdes av lite frukost bestående av färskpressad juice & toast för min del! Under hela promenaden sken solen från en klarblå himmel! Efter vår frukost åkte jag & mötte Jesper & åt lunch med honom & sedan blev det storhandling inför helgen på Giant för min del medan Jesper gav sig av till jobbet! När jag sedan väl kom hem bestämde jag mig för något som jag inte gjort på väldigt länge... Jag fixade en kopp kaffe & gick sedan ner & la mig vid poolen! Jag kom ner & det var så lugnt & skönt, jag plockade fram min bok & började läsa. Efter en stund märker jag att det inte alls var så varmt som det borde vara, jag tittade upp på himmeln & såg himmeln som ni ser på bilden...troligtvis kommer det snart att komma "lite" regn men jag sitter fortfarande kvar & än så länge inget regn!

Vädret här är ganska "opålitligt", det kan byta skepnad på ett ögonblick, från blå himmel & sol till blixt, regn & åska utan förvarning! Igår var en sådan dag då ytterligheterna avlöste varandra! Från en klar, varm & klibbig dag till ett åskoväder utan dess like på eftermiddagen!

Just nu är vi inne i den varma perioden, sommaren! Det är väldigt varmt & luftfuktigheten är hög! Vi bor i ett land som året runt är varmt & fuktigt men även här finns det faktiskt årstider, om än med minimala skillnader ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar