måndag 27 februari 2012

H & L i S'pore!

Nu har tyvärr lillebror & Liv rest tillbaka till Sverige :( Jag tycker alltid att det är väldigt jobbigt med avsked & självklart var inte denna gång så speciellt mycket lättare... jag bet ihop för att inte börja gråta på flygplatsen, men självklart trillade några tårar även denna gång. Igår kväll fick jag en lägesrapport från dem att resan hem hade gått fint & att de just då var på väg med SJ mot hemmet i Ronneby. Skönt att veta att de har fast mark under fötterna igen!

Vi har haft två härliga veckor tillsammans & hunnit med en hel del saker i kombination med mycket mys. Under deras veckor här har vi bland annat besökt Zoo, Botaniska, Chinatown, National Museet, Marina Bay Sands Skypark, Little India & Merlion vid Fullerton. Sedan har H & L upplevt en del saker på egen hand så som Sentosa Resort World, Orchard Road samt Bintan i Indonesien! I fredagskväll checkade vi av en av de sista punkterna på "to do-listan" när vi åkte upp till Mellben. Där fick Henrik smaka på en riktig Singaporeansk Chilikrabba men även deras specialare Creamy Butter Crab :) Liv är vegetarian så jag tyckte lite synd om henne som behövde sitta & titta på oss när vi slabbade & kladdade...men gott var det! När vi kom hem mätta & glada introducerades de i Majong-spelests värld innan det var dags för sängen! I lördags var deras sista dag här hos oss :( Eftersom flyget först gick hem sent på kvällen fick vi i alla fall njuta av varandras sällskap hela dagen innan tiden var kommen att vinka av dem på flygplatsen!

Här kommer nu några bilder från Henriks & Livs dagar i tropikerna!

En förmiddag i Chinatown!

....& en eftermiddag i Botaniska trädgården!


Regnskog light i Botaniska :)


Heldag på Singapore Zoo!

En regnig seneftermiddag på Marina Bay Sands Skypark!

På väg ut på nya äventyr med utgångspunkt Oceandrive, Sentosa!

Grillkväll vid poolen!

Merlion vid Fullerton!

Min knasiga bror som hoppade som gubben i lådan in i min bild =)
Fina!

Lillebror & jag!

Tusen tack till Henrik & Liv för två härliga veckor tillsammans!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar