måndag 26 mars 2012

Champagnebrunch @ Equinox!

Som jag redan har berättar så fyller jag ju år idag =) ...men eftersom denna stora händelse ;) infaller på en måndag valde vi att fira mig redan igår med en helt underbar champagnebrunch på Equinox, 70:e våningen på Swissotel @ Stamford! Dagen till ära serverade restaurangen "Pink Champagne Brunch" vilket innebar att nästan allt hade ett litet rosa skimmer över sig! Bubblet var rosa, ballongerna var rosa, kläderna på personalen var rosa samt många av inslagen på bufféborden gick i rosa, me like! Denna Pink Brunch sker dock endast sista söndagen i månaden & vilken tur vi hade att jag fyllde år just i slutet av denna månad =)



Under vår brunch fick jag äran att lära en man äta ostron! För min del var ju detta inte någon svår uppgift eftersom ostron tillhör en av mina favoriter :) Det hela började med att han tittade väldigt skeptiskt på min tallrik där jag stod & plockade upp det ena ostronet efter det andra. Efter lite instruerande, tipsande & vägledande valde han till slut att lägga ett ostron på sin tallrik. Efter en liten stund kom han fram till mig & sa att han hade inte bara hade ätit det ostronet han tog när jag stod bredvid utan efter vårt möte hade han ätit ytterligare 6 ostron! & han tillade att han tyckte att de var supergoda :) ...så härligt att kunna hjälpa någon annan att upptäcka dessa underbara små läckerheter!
Skaldjuren låg vackert upplagda på isfat & hade även en otroligt vacker isskulptur i bakgrunden!
Mina favoriter! :)


Jespers tallrik, även han tycker om ostron!
Min tallrik, man fick ju försöka vara lite nyttig mellan varven också!
Parmaskinka, melon, ruccula, gåslever & gravad lax :)
Jespers tallrik, kött i form av biff & lamm!

...& självklart fick denna sektion ett välförtjänt besök!
Jag tyckte att det var så svårt att välja, & egentligen varför skulle jag  välja,
så jag kan berätta att mina desserttallrikar såg ut att kunna serveras till ett par personer till =)
...& som ni ser så går mänga av desserterna i rosa =)

...även chokladfonduen var rosa!
Mina desserttallrikar :)

Vill bara mitt i denna kavalkad av bilder göra ett litet inlägg & ett tillägg ;) :
Utsikten som vi fick njuta av under hela vår vistelse på restaurangen!

Vi kom till restaurangen vid 11.30 & sedan satt vi där & njöt & pös i flera timmar! ...men som allt gott så måste även denna tillställning ta slut så vid 14-tiden reste vi oss från vårt bord & satte siktet på något annat än de dignande bufféborden!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar