tisdag 27 mars 2012

Snorres food!

I fredags åkte jag till ett ställe som heter Snorre Food. Jag hade aldrig varit här förut men hade fått höra från flera vänner att man kunde få tag på fisk från våra hemtrakter där :) Ett litet tips från mig är dock att ringa innan för att ta reda på vad de har hemma i kyldisken eftersom det ligger en bit ut på västra delen av landet!
Just denna fredag var inte fiskdisken överfylld med godsaker men det som jag letade efter hittade jag :) I kyldisken låg en fin bit torsk & väntade på mig & i frysdisken hittade jag ett paket kräftor som fick bli kvällens förrätt! Kräftorna hade väldigt god smak men jag måste få säga att de var i minsta laget, hemma i våra fiskevatten hade de aldrig varit godkänt att plocka upp...men, men, god smak hade de i alla fall! Torsken serverade vi med potatisstomp, rödvinssås, bacon & sparris, supersmarrigt & torsken var verkligen jättefin, den var fast i köttet & hade mycket god smak!


Texten nedan är hämtad från företagets hemsida: Snorre food


FISK, our specialty seafood showroom and distribution facility offers all our fellow ”fish lovers” with fresh fish such as Norwegian Cod, Halibut and a wide range of other seafood like Greenland Prawns, King Crabs, Scallops, Langoustines, Mussels and much more. We can also provide you with the appropriate sauces and condiments. Visit us at 25 Fishery Port Road to taste and feel the freshness or call James at 98421733 or Nicole at 96925731 in advance to get an update on available products..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar