fredag 8 februari 2013

I skogen

Igårkväll fick jag ett meddelande från min kusin Dea Svensson. Han skrev att han skulle lägga ut en film på youtube & ville gärna att jag skulle se dem. Nyfiken gick jag in & tittade på den & direkt fylldes min kropp med en enormt stor värme & ögonen fylldes av tårar! Så himla vackert! Dea har gjort en personlig kortfilm om sin konstnärliga bakgrund inför sin utställning på Kvarnen i Ronneby. Tillsammans med sin flickvän Nina Wiemer har han lyckats fånga skogens mystik & stämning. Dea & Nina, ni är så duktiga!

Under vår barndom tillbringade vi många & långa stunder just på denna plats & minnen från dagarna i skogen med vår fina mormor kommer vi i kusinskaran troligtvis att alltid bära med oss i våra hjärtan!



Något som både är intressant, spännande & lite kusligt är att samma minnesbild som Dea berättar om har även jag nyligen återkommit till. Under höstens skrivarkurs fick vi som första uppgift att skriva om ett barndomsminne. För mig var det en självklarhet att skriva just om promenaden i skogen med vår mormor <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar