lördag 25 maj 2013

På återseende...

Usch & fy! Nu har den jobbiga perioden med att bo i utlandet börjat...alla avsked :( Jag gillar verkligen inte att säga "Hej då", inte ens om man vet att man snart ska ses igen. Alla som finns i min närhet vet om hur emotionell jag blir & jag kan erkänna att jag alltid reagerar likadant, det är inget som har förändrats i den frågan!

...& nu har alltså denna period startat här & då handlar det inte om de som ska åka hem över sommaren utan om de som ska flytta vidare, till Sverige eller till något annat land.
Igår kväll var vi på avskedsfest för en tjej som var en av de första svenskar som jag träffade när vi flyttade hit till Singapore. Vi träffades på den självklara mötesplatsen för utomlandssvenskar, IKEA! Jag hörde svenska röster & sökte genast kontakt, det var Collan & hennes man Micke. Därefter har våra vägar korsats på många olika sätt, jag har bland annat varit lärare på Svenska Skolan för deras äldsta dotter & sedan har Collan & jag, nästan varje månad under två års tid, lagat mat ihop då vi är med i samma matlag :) Många trevliga minnen & stunder har vi delat & nu får vi hoppas att vi kan hålla kontakten genom livet då hon är en otroligt varm, omtänksam & rolig människa att ha i sitt liv!

So long, Farewell, auf wiedersehen, adiue...
- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar