måndag 20 maj 2013

TRX!!!

Oh, my god! Idag har jag testat på T.R.X. vilket betyder Total Resistance eXercise & det kan jag lova att det är! Jag är helt slut men skönt slut, så där som det känns när man har gjort något riktigt bra fast man är helt slut =)


Förkortningen TRX står för Total Resistens Exersise och det är en perfekt beskrivning utav vad det är och idén bakom TRX’n och träningsformen. Suspension Training betyder att man har minst en kroppsdel i eller upphängd i TRX’n, vilken kroppsdel som gör vad är det bara vår egna fantasi och uppfinningsrikedom som sätter gränser för, think outside the box! Bara du sätter gränserna!

När man tränar med TRX så tränar man upp sin styrka, stabilitet i muskler och leder, balans, koordinationen i muskulatur och sin kondition. Man kommer åt alla djupa muskler på ett sätt som man oftats inte kan gör i den traditionella gymträningen då man oftast då jobbar med de stora musklerna och muskelgrupperna. Det finns inget du missar när du tränar TRX- Suspension Training och du hittar inte en bättre helhetsträning som är funktionell för alla... (http://www.functionaltrainingtrx.se/trx-suspension-training/)

En extra dimension till mitt träningspass är att det genomförs precis utanför condot, på en av de små "gazebos" som finns längs med havet. Så en underbar miljö, värmen & en stenhård tränare gjorde att detta passet var ett av de bästa passen jag någonsin gått på, så himla roligt & krävande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar