tisdag 14 maj 2013

Shakespeare in the park!

I torsdags var jag på utomhusteater tillsammans med ett helt gäng tjejer! Vi tittade på Shakespeares tragedi Othello i det fria i Fort Canning Park. Detta är ett koncept vid namn Shakespeare in the park. Varje vår spelas en av Shakespeares kända verk upp under ett par veckor i den mystiska & mysiga parken. I samma stund som solen går ner i horisonten & mörkläggningen blir total börjar föreställningen!

För mig var det tredje året som jag kunde uppleva det här. Varje år som jag varit med så har vi varit ett gäng tjejer som har gjort detta tillsammans & i år var vi hela 12 tjejer som stålade samman denna torsdagskväll. Vi samlades en god stund innan så att vi kunde få bra platser på den stora gräsmattan framför scenen & så att vi skulle njuta av vår underbara picknick innan ridån skulle gå upp! Åh, jag tycker verkligen detta är så otroligt mysigt, faktiskt en av vårens höjdpunkter i min kalender!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar