onsdag 11 september 2013

Allt gott har ett slut...

 
...& tyvärr var årets sommarsemester inget undantag =( Sommaren i Sverige blev verkligen allt vi hade önskat & lite mer! Nu har jag tänkt att jag ska försöka samla sommarens underbara stunder, upplevelser & möten här i bloggen så att vi ska kunna minnas & njuta av dessa dagar om & om igen =)

Efter ett par underbara dagar i Skåneland bar det av upp till Blekinge där vi sedan kom att tillbringa ett par helt fantastiska veckor (två för Jesper & 4 för mig) tillsammans med våra härliga familjer & vänner! Sverige visade sig verkligen från sin allra bästa sida i år & vi njöt av varenda liten minut med allt & alla som vi har saknat under året som har gått! Det blev bland mycket annat lata dagar vid havet, härliga promenader i skogen, mysiga middagar på kvällarna, båtutflykt bland kobbar & skär...ja, sommarens dagar fylldes med massa härligheter & här kommer ett litet axplock av de bilder som förevigade vår sommar 2013  =)

Vi njöt av soliga dagar vid Skavkulla brygga,

på Slätthammar,

i Gö, Ronnebys skärgård,
& vid Tjuraviken!
Ja, en hel del badat blev det denna soliga sommar!
Även jag som är lite badkruka låg i & plaskade vid ett antal tillfällen =)
I min gamla hemstad Karlskrona fick vi njuta av en härliga solnedgång
tillsammans med familjen Nilsson!



Tomas tog oss med ut på en båttur bland kobbar & skär,
en underbart härlig utflykt!

 




En regnig dag tog vi en tur till Karlshamn, & landade på Wägga
där vi mös under ett parasoll med en läcker skaldjurstallrik =)

...& fick sällskap & små hungriga vänner!

Tillbaka i Nättraby passade jag på att föreviga den underbara sommaren!




 


...& sommarkvällen!
 

När Jesper gav sig av till Singapore
åkte jag upp till mina föräldrar & njöt av landets & skogens underbara lugn!  








...& självklart passade vi på att njuta av allt det vi saknat, skaldjur, kantareller, sommarens alla bär, glass i mängder & en & annan äppelpaj slank ju också ner =)










Sommaren bjöd oss på så många härliga & efterlängtade möten & vi uppskattar enormt mycket att ni alla hade tid & möjlighet att träffa oss under den korta tid som vi var hemma i år! I minnet tar vi med oss alla långa härliga samtal, underbara utflykter, skojiga weekendtripper, ljuvliga luncher & middagar & alla andra härliga stunder som sommaren gav oss! Tack till alla er som var med & förgyllde denna sommaren & tack för att ni finns i våra liv <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar