måndag 28 februari 2011

Svenska Skolan

Under förra veckan gick tre dagar i skolans tecken!
Första dagen, tisdagen, hade jag ett planeringsmöte med Jenny, nuvarande huvudlärare/rektor på Svenska Skolan. Mötet handlade om att utveckla de kursplaner som finns i de olika årskurserna på skolan. Jag har börjat vara med på en del av de möten som rör skolan då jag efter sommaren kommer att ta över ansvaret som huvudlärare för Svenska Skolan!!! Jenny kommer att flytta hem till Sverige under sommaren & därefter kommer jag att tillträda tjänsten som huvudlärare. Det känns otroligt spännande & jag känner mig väldigt peppade inför uppdraget!

Det andra mötet, torsdagen, var ett planeringsmöte/pedagogisktmöte med Amis, en kollega på skolan. Vi har under en tid pratat om att försöka hjälpa varandra i planerandet av lektionerna då det är lite ovant att planera för endast en lektion i veckan. Svårigheten ligger mest i att man lätt överplanera den då den endast är 1h 45minuter. Det var väldigt skönt att få ventilera sina tankar & få hjälp att begränsa sig & sitt material!

Den sista dagen i skolans tecken var självklart fredagen! Då träffade jag min assistent Jessica över lunch där vi gick igenom den kommande lektionen. Efter lite intag av mat & kaffe så gick vi upp till skolan & mötte vår mysiga lilla klass! Under eftermiddagen arbetade vi bland annat med svenska idrottsmän & idrottskvinnor! Under våren kommer skolan att ha vernissage där eleverna ska visa upp sina alster. Alla klasser har valt olika saker men alla har fokus Sverige! Min klass har fokus: Svenska idrott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar