fredag 7 december 2012

Det är mycket...

Det märka mer & mer för varje dag att detta året börjar närma sig sitt slut, nedräkningen har börjat & detta innebär att det händer mycket trevliga & spännande saker just nu!

Det är så otroligt mycket folk som är ute och rör på sig just nu, så mycket att man på riktigt börjar förstå att faktiskt halva Sveriges befolkning rymms i detta lilla land! Var inne på stan med fina AnnaKarin häromdagen & det var glada människor överallt, julmusik i högtalarna & julklappsjakten var i full gång, tycker det är ganska mysigt men julstressen (speciellt när man själv inte känner sig stressad =) )!

Jag har mycket intressant skolarbete just nu! Mina kurser tar slut i januari & nu så här på slutet stramas det åt ordentligt. Nu ska vi försöka visa upp allt vi lärt oss under de senaste fyra-fem månaderna :P Jag tycker att jag sitter med huvudet nere i den ena eller den andra boken mest hela tiden, men det kommer säkert att gå galant ;) Nu på onsdag har jag muntlig tenta i Portugisiskan men tyvärr missar jag den skriftliga då vi befinner oss på NZ när den ska skrivas. Jag får helt enkelt göra den i januari istället. I skrivarkursen är det också ganska mycket som händer, ett par olika delar som ska produceras och eftersom jag är borta i 12 dagar så får jag jobba lite extra hårt nu för att få allt gjort innan semestern, roligt men som sagt ganska mycket =)

& självklart är det så underbart mycket jul just nu! Så ljuvligt mycket! I lördags var vi bjudna på en supertrevlig glöggfest hemma hos Stina & Tony. Stina är hon som jag delade rektorsuppdraget med på skolan förra året. Supermysigt med glögg, gående julbord med alla viktigt komponenter samt enormt mycket trevliga människor som minglade runt & njöt av ett av årets första inslaget av jul! Nu på söndag är vi hembjudna till AnnaKarin, Jens  & Meja på andraadventsfika, ska också bli riktigt mysigt! Jag har köpte en liten julklapp till Meja som jag hoppas att hon kommer gilla. Meja ska sedan bli storasyster någon gång runt jul men lillebror får vänta på sin välkomstpresent/julklapp tills han har valt att visa upp sig =)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar