söndag 3 november 2013

Driving in Sydney :)

Denna morgon var en väldigt seg morgon (jetlaggen ville väl få lite utrymme också, men nu anser vi att den har fått sin tid) men när väl frukosten hade blivit intagen så blev det full fart på oss :) Under frukosten bestämde vi oss för att hyra en bil under dagen så därför följades frukosten av ett besök på Hertz biluthyrning. & till vår stora glädje så hade de en bil kvar i butiken för uthyrning, med betoning på EN, annars var precis allt uthyrt för dagen. Så när alla papper & underskrifter var gjorda hoppade vi in i vår Nissan & inledde med en tur över Sydney Bridge!

Människor på promenad på bågen =)

Vacker konstruktion!
Vi fortsätta sedan vår färd ut till Manly där en kaffe inhandlades innan vi fortsatte ut till North Head & Quarantine Beach. Efter en promenad där landande vi på en restaurang som ligger precis nere vid havet, till lunch blev det en av de godaste fisk n' chips jag någonsin ätit. Dagen bjöd på hela 33 grader så efter lunch, som avnjöts tillsammans med en svalkande öl, passade vi på att njuta ytterligare av stunden med ett par dopp i det 19 gradiga havet :)

Manly!

North Head,

...där vi försökte fånga oss med city i bakgrunden =)

Quarantine beach!
Under kolonialtiden fanns här en karantänstation där resenärer
sattes i karantän för att skydda staden mot allt
som dessa resenärer kunde tänkas bära på.

Nöjda av sol & bad fortsatte vi sedan vår färd tillbaka in mot city & sedan ut till South Head/Watson Bay. Här stannade vi till för att kika på en plats som heter "The gap park" & "Jacobs ladder", här har havet slipat berget likt "Pancake rocks" på Nya Zeeland. När vi kom fram hit hade riktigt friska vindar satt in, så efter en snabbvisit här var vi glada över att kunna hoppa in i bilen igen.

Vi körde sedan genom King Cross, Darlinghurst & till slut landade vi utanför vårt hotell där bilen nu får stå parkerad över natten så att vi enkelt kan packa in oss imorgonbitti för att sedan ta oss ut till flygplatsen! Imorgon väntar nämligen en ny del på vår resa, då flyger vi upp till Cairns, Whitsunday Islands & Stora Barriärrevet :)

Sydney har verkligen funnit en speciell plats i våra hjärtan & vi hoppas verkligen att vi kommer komma tillbaka till denna stad någon gång i framtiden! Tack för dessa underbara dagar <3