onsdag 1 december 2010

1:a december

…& nu var december här i sin fulla glans! Det känns väldigt konstigt att det endast är 24 dagar kvar till julafton samtidigt som solen strålar & palmerna svajar... Nu vandrar våra tankar hemåt lite oftare än tidigare! Familjen, vännerna, snön, ja faktiskt även snön saknas. Vi tittar på nyheterna & får se all den snö som har kommit till Sverige, vi får höra om den från våra vänner & familjer på skypen & så får vi vackra bildbevis på den från våra vänner på Facebook. Bilderna & samtalen väcker helt klart en viss julkänsla hos oss men det är ändå lite svårt att förstå att det snart är jul när det är ca 30 grader utanför dörren. Singapore gör också sitt bästa för att locka fram julkänslorna hos sina invånarna, hela staden har formligen gottat ner sig i julpynt, granar & andra julattiraljer. Här kommer lite jul från Singapore:






Imorse när jag vaknade kände jag att även vårt hem behövde lite jul! Vi har inte engagerat oss så mycket i julpynt eftersom vi ska åka iväg redan den 15:e men nu kände jag att vi behövde lite mys. Dagens bidrag till julmys blev ljus, enar och lite julfika! Eventuellt kan det bli något mer en annan dag men just nu har vi fått in lite julkänsla i vårt hem! Jag har även gjort mig en spellista med julmusik på spotify så ikväll kanske det blir glögg & julmusik på Oceanfront, vem vet!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar