onsdag 8 december 2010

Forest Adventure i Bedok

I dag har jag gjort en sak som jag aldrig trodde att jag frivilligt skulle utsätt mig för! Idag har jag med hjälp av en kabinkhake klättrat uppe i trädtopparna, hängt i vajrar, förflyttat mig på löst hängande pinnar, kastat mig ut från en trädtopp, upplevt fritt fall och kastats in i ett nät av modellen större!

För ett tag sedan trillade en inbjudan in i mailen från SWEA om ett äventyr bland trädtopparna. Jag tvekade inte ett ögonblick utan anmälde mig direkt, imorse kändes dock valet inte lika glasklart! Vi träffades klockan 9 vid Forest Adventure i Bedok reservoir park. Efter betalning försökte vi få i oss så mycket vätska vi kunde eftersom rundan skulle ta ca 2 timmar & inga saker fick medtagas. Iklädda varsin sele & hjälm påbörjades därefter genomgången. Genomgången var på en övningsbana där man fick testa olika delar av banan, fast inte så högt upp & i lightformat. I slutet på genomgången hade vi klättrat ganska högt upp & där uppe väntade första linbanan som fungerade som starten på äventyrsbanan. Hela äventyret utspelas lagom högt uppe bland trädtopparna enligt min mening. Rundan består av 4 olika stationer som alla avslutas med en linbanefärd över vattnet. Varje station innehåller att ett antal olika övningar som är graderade med grön, blå, röd och svart beroende på dess svårighetsgrad. Vi var 6 glada SWEor som kastade oss rakt in i detta äventyr! Då vi var tvungna att låsa in alla saker innan äventyret blev det inga kort tagna men jag hittade lite bilder på nätet från Forest Adventure så ni får en bild av vad vi hittade på under vår förmiddag bland trädtopparna!

Kartan!




Ritning över en svart bana, (Tarzan hoppet) som vi alla valde att göra, bra jobbat!

...så här såg den ut i verkligheten!


...& som avslutning på varje station väntade en helt underbar linbanetur över vattnet!
Jag kan verkligen rekomendera detta äventyr för alla! För barn under 1.40 så finns det en häftig barnbana som såg minst lika rolig ut som den vi gjorde. Ett litet "att göra" tips om man är eller tänker besöka Singapore! 

/Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar