fredag 7 januari 2011

Första veckan på det nya året!

Nu är vardagen igång med full fart igen! Jesper började jobba i måndags efter en veckas ledighet & inledde det nya året med en väldigt intensiv vecka. Jag är på sluttampen av kursen i specialpedagogik samtidigt som jag planerar inför vårterminens lektioner för år 5 på svenska skolan. Det känns spännande & intressant nu med en helt ny & hel termin, förra terminen tog jag ju över i slutet. Det är lite annorlunda att arbeta som lärare på svenska skolan här då jag bara träffar eleverna under två timmar en gång i veckan. Det ställer lite andra krav på planeringen & upplägget än vad jag är van vid från Sverige. Nu snart sätter även vårterminens universitetskurser igång & då blir det bland annat lite studier i matte har jag tänkt. Det ska bli intressant att se hur mycket man kommer ihåg från gymnasiet…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar