torsdag 6 januari 2011

Jones the grocer

Idag har jag träffa Anna-Karin & lilla söta Meja på en härlig lunch i regnet. Vi träffades uppe på Dempsey, ett område med många restauranger & flera olika möbel- & inredningsaffärer. Vi möttes utanför Huber’s the butcher, en härlig slaktare som erbjuder helt underbart kött & andra delikatesser. Vi gick därifrån till en annan delikatessaffär, Jones the grocer. Vi tog först en runda i butiken & kikade på alla läckerheter som de erbjuder. Där kan man hitta ett helt kylrum med härligt doftande ostar, en disk fylld med lufttorkade skinkor & salamis, där finns oljor, marmelader, teer, viner & många många andra läckerheter. Det var en butik helt i både min & Anna-Karins smak. Efter rundturen i butiken var det dags för lite lunch, det blev en bricka med blandade läckerheter från butiken (skinka, fetaost, ädelost, oliver, bröd, pumpa, olivolja…) & en sallad med ruccola, feta & ungsbakade pumpa, allt var mycket gott! Det blev en ganska lång & mycket trevlig lunch & innan jag satte mig i taxin för att åka hem hann jag handla med mig lite godsaker till helgen också, det blev serranoskinka & balsamicokräm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar