måndag 4 april 2011

Extraknäck

I torsdags morse gav jag mig av till ambassaden! Anledningen till att jag åkte dit var för att vakta en student som skulle skriva en tenta mot Sverige. Det är nämligen så att om man läser en distanskurs som har en obligatorisk salstenta så är den enda möjlighet att tenta utomlands just på ambassaden. Nu är det så att ambassaden har en del andra uppdrag & kände att de inte riktigt kunde avsätta personal till detta & bad därför Svenska Skolan om hjälp med just vaktandet. Eftersom jag själv studerar på distans & vet hur irriterande det är om man inte får till en tenta ställde jag självklart upp. Så i torsdags mötte jag Anton som skulle tenta av statistik till Lunds Universitet. En annorlunda men väldigt produktiv förmiddag för mig då jag även om jag ”jobbade” kunde hinna med mycket av eget medhavt arbete. Nu håller jag tummarna för att Anton lyckades!  
Två liknande bilder hängde i konferensrummet & när jag satt där kunde jag inte låta bli att låta tankarna fara hem till Sverige en sväng! Både Jesper & jag tycker det ska bli så otroligt mysigt att få njuta av lite svensk sommar om ett par månader!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar