onsdag 20 april 2011

Internet!

Internet är ett underbart verktyg! Genom nätet kan vi på ett snabbt, enkelt & direkt sätt hålla oss uppdaterade om vad våra nära & kära hemma i Sverige & i övriga världen hittar på! Vi kan även hålla våra nära & kära uppdaterade på vad vi tar oss för om dagarna. Vi kan skypa, maila eller läsa varandras bloggar & på detta sätt ta del av både vardag & fest! Jesper & jag har snart varit iväg i 9 månader men tack vare detta verktyg känns det inte som att vi är så speciellt långt borta i alla fall!    

Anledningen till att jag skriver om detta är för att jag häromdagen pratade med en ny kvinna i vår svenskkoloni. Hon & hennes man har bott utomlands i 46 år & hon berättade lite om hur hon har upplevt utvecklingen gällande sättet att kunna komunicera över jordklotet! När de för första gången flyttade ut fanns inte någon form av lätttilgänglig kommunikation. Hon berättade att hon skrev brev hem till familj & vänner men när hon fick svar hade oftast innehållets bäst före datum redan gått ut. Det är svårt för mig att föreställa mig den tid då det inte var möjligt att hålla en kontinuerlig kontakt med nära & kära, jag känner mig väldigt tacksam för att vi har denna möjlighet!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar