onsdag 20 april 2011

Höstkänsla!

"Efter solsken kommer regn..." eller hur var det nu?!? jag kör en motsatt variant av ordspråket som passar bättre in när det handlar om dagens väder! Idag har det nämligen regnat till & från under större delen av dagen. Min förmiddag spenderades därför hemma med jobb & tvätt!

För att få tvätten att torka snabbare dagar när det regnar brukar jag köra AC annars är risken att det tar för lång tid & börjar lukta illa på grund av den höga luftfuktigheten! När det är sol hänger jag ibland ut tvätten på balkongen, då torkar den väldigt fort! Egentligen får man inte hänga tvätt på balkongen för managementet, de menar att det förstör den stilrena looken på vårt condo.

Tillbaka till dagens väder. Så idag hade jag ACn på & när man kör AC samtidigt som det regnar ute så uppstår en känsla lik den som man har hemma i Sverige en regnig höstdag. Det är ganska mysigt att man kan få känslan av höst fast det utanför dörren är 30 grader. Så där satt jag invirad i en filt, drack en kopp te & mös medan regnet föll utanför rutan! På eftermiddag åkte jag in till Wisma & träffade Jessica (vän & assistent) för att planera de sista lektionerna för terminen! ...& regnet det fortsatte att falla!

På väg till Wisma i buss!
På väg till Wisma i buss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar