fredag 15 april 2011

Papegojor i träden!

För varje dag som går så vänjer man sig mer & mer vid annorlunda & ovanliga saker! Saker som man åtminstone inte stöter på i Sverige! Det som kan upplevas annorlunda är t ex när apor springer över vägen, påfåglar promenerar runt fritt eller när endast ett enda blad täcker hela trottoaren! Dessa saker har dock börjat bli vardag på det sätt att man inte längre stannar upp & förundras över det, men imorse på min powerwalk såg jag en ny sak som jag inte sett förr! I ett träd satt 5 vita papegojor & åt på någonting, emellanåt så flög de fritt mellan träden & såg ganska glada & nöjda ut... Jag har aldrig tidigare sett papegojor flyga fritt så jag tror att de tillhör någon på gatan som antingen "rastar" dem eller så hade de kanske rymt?!? Kameran glömdes bort i ögonblicket så jag kan tyvärr inte visa några bilder på de vackra fåglarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar