måndag 11 april 2011

Sentosa Cove Jog

I morse klockan 7 mötte jag Annika & Ulrika vid båtslussen som ligger mellan våra condon! Vi träffades i denna tidiga morgon för att promenera bort till yacht-klubben där vi skulle medverka i dagens arrangemang ”Sentosa Cove Jog”! Det började med att vi fick fylla i varsitt formulär där vi skrev under att vi ansvarade för oss själva & alla skador som kunde uppstå… därefter började sedan uppvärmning. När alla 8 deltagarna var varma & klara gav vi oss iväg på den ca 10 minuter långa löprundan =) Det var en ganska lagom runda för en som inte hade övat så mycket på sin löpning tidigare! Jag gillar mycket att jogga så nu får jag försöka skärpa till mig & ge mig ut, men jag måste tänka på mitt tempo. Det är nämligen så att jag tror att jag springer för snabbt för jag blir väldigt trött väldigt snabbt…eller kanske beror det på något annat ;)  Jag tycker i alla fall att det går mycket lättare att jogga tillsammans med andra för då orkar jag mycket längre! Efter vår lagom ”långa” löprunda blev det duschning & sedan frukost i klubbens restaurang Latitude. Där satt vi sedan en stund & njöt av de godsaker som deras frukost hade att erbjuda! Det blev en härlig start både på dagen & på veckan!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar