fredag 15 april 2011

Snabba väderväxlingar!

Här nere kan vädret skifta på ett ögonblick! Tor plockar emellanåt fram sin hammare & den senaste tiden har han passat på att göra det riktigt ordentligt! För någon vecka sedan var det ett oväder mitt i natten som till & med väckte mig :) & denna vecka har ett par rejäla åskoväder härjat loss! Det är väldigt mäktigt & jag är inte det minsta rädd även om blixt & åska avlöser varandra på sekunden & man ser blixten slå ner precis utanför fönstret! Efter en stunds urladdning försvinner ovädret & solen letar sig oftast tillbaka fram på himlen!

Igår var jag tentavakt på ambassaden igen! När allt var klart tog jag tunnelbanan från ett soligt Sommerset till Vivo. Där stannade jag kvar under marken & passade på att handla lite innan jag fortsatte vidare hemåt! Det som var lite roligt var att när jag kom upp på marknivå igen så upptäckte jag att det var jätteblött & av vänner har jag efteråt fått veta att det hade varit ett enormt oväder med rejäla blixtrar & knallar! Vädergudarna kan verkligen visa både sina bästa & sämsta sidor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar