måndag 12 december 2011

Julpynt här hemma!

I måndags började Jesper känna sig bättre så då passade jag på att ge mig av till IKEA för att inhandla lite julmys till hemmet. Känslan växer sakta men säkert fram & efter besöket på IKEA fick ett par härligt juliga saker följa med hem & pryda hemmet! …dock fick jag inte tag på några pepparkakor L  Pepparkaksköp var en av anledningarna med besöket på det blågula varuhuset då det inte finns vanliga pepparkakor någon annanstans i Singapore. De var helt slutsålda & när jag frågade om det skulle komma en ny leverans svarade expediten: Yes madame, in mid January… Ja, ja, jag tror faktiskt att jag ska överleva en jul utan pepparkakor trots allt J. Med mig hem följde istället en hel hög med ljus i olika former & dofter! Nytt för mig var pepparkaksdoftande värmeljus så detta kanske kan fungerar som ett substitut för kakorna, eller åtminstone luktmässigt J!

I torsdags träffade jag fina Victoria för en morgonfika på stan! Efter någon timmes mysfika åkte vi vidare till hennes butik, Style:Nordic, där byggde jag på julmyset här hemma med att införskaffa några små söta tomtar, lite julservetter & ett julspel!  







God Jul
Hoppas att ni alla hade en riktigt härlig tredje advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar