måndag 19 december 2011

Nedräkning till semestern!

Efter en dag i hemmafixandets tecken har jag just nu landat i soffan med ett par böcker i mitt knä. Denna gång är det inga skönlitterära böcker som gör mig sällskap utan ett par mycket intressanta reseguider. Redan nu på onsdag packar vi nämligen väskorna & ger oss av till landet som man ibland refererna till med begreppet "down under", vi ska åka till Australien!!!


Vår resa startar i Sydney! Där kommer det troligtvis att bli ett ganska högt tempo i dagarna 3 för att vi ska hinner utforska så mycket som möjlgit av den stora staden. På juldagens morgon hämtar vi vår hyrbil & därefter ger vi oss av norrut. Vi kommer att färdas minst 940 kilometer längs Australiens östkust. 940 km är nämligen avståndet mellan Sydney, där vår resa börjar, & Brisbane, som är sista stopp innan flyget går tillbaka till S'pore. Jag tror dock att vår tripräknare kommer att landa på lite mer då vi inte kommer att köra den  rakaste vägen hela tiden! Under vår färd norrut har vi ett antal stopp & övernattningar inplanerade. Vi kommer bo på en vin- & olivgård i Hunter Valley, bo på ett par genuina hotell i ett par olika "beachside towns" & avslutningsvis kommer vi att bo på Hilton Hotel mitt i Brisbane! Under vår resa hoppas vi att vi får se & uppleva så mycket som möjligt av Australien & kommer självklart att berätta mer så fort möjlighet ges!

Vi ser verkligen fram emot denna resa
 & hoppas att den ska innehålla en mängd härliga upplevelser,
mycket glädje & en hel del semestermys!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar