söndag 24 oktober 2010

The haze & Svenska skolan

Nu verkar det som att ”the haze” här i Singapore håller på att dra sig tillbaka, skönt! Idag klockan 12.00 visade den en nivå på 43, då har den dock gått upp lite sedan i natt då den var som lägst på 19. Vi hoppas nu på att den stannar där den är & sedan börjar sjunka! Vid ett tillfälle har den dock varit uppe på en ohälsosam nivå enligt PSI kategoriseringen. Detta hände i torsdagskväll. Denna kväll satt jag ute hela kvällen på en vinrestaurang. Några tjejer från SWEA träffades och drack vin, pratade om livet & hade en underbar kväll. När jag vaknade dagen efter & kollade på en hemsida som visar resultaten för varje timme såg jag att föroreningen hade varit uppe på 108 psi vilket betyder ohälsosamt! …men men, jag tror inte att det var föroreningarna som gjorde att jag var trött i fredags!

Från vår balkong i lördags eftermiddag!


Från vår balkong i september!

I fredagseftermiddag var jag vikarie i år 6 på Svenska skolan. Det var ett par elever som var lediga så klassen bestod endast av 6 elever. I klassen går 11 helt underbara individer som jag har haft förmånen att träffa vid ett tidigare tillfälle. Vi hade en väldigt trevlig eftermiddag tillsammans!
Jag vill också berätta för er om det mail jag fick tidigare på fredagen. I mailet stod det att det snart finns en tjänst ledig på Svenska skolan & om jag vill ha den så är den min. Självklart vill jag ha den och kommer troligtvis redan från & med november vara lärare för årskurs 5! Jobbet innebär undervisning av en lektion på ca 2 timmar varje fredag med för- & efterarbete till lektionen. Det ska bli superspännande & jag ser verkligen fram emot att få träffa mina blivande elever. Ska i nästa vecka träffa hon som är lärare för klassen idag och få lite information. Jag ser verkligen med spänning fram emot att få arbeta på Svenska skolan i Singapore! 

/Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar