fredag 15 oktober 2010

Redan fredag!

Denna vecka har totalt försvunnit för mig, kan inte förstå att det redan är fredag!!!

Jag har fokuserat mycket på skolan denna vecka då jag har känt att jag har legat lite efter. Nu är det endast ett par veckor kvar av ledarskapskursen och det är den som jag känner att jag inte riktigt har hunnit med. Men denna vecka har boken följt med överallt, på bussen, i taxin, till poolen och till och med till Jespers jobb. I måndags hann nämligen Jesper och jag med och luncha och därefter följde jag med honom till hans kontor. Jag hade en fika inplanerad inne på Orchard på eftermiddagen och tyckte det var onödigt att åka hem emellan. Vi köpte med oss varsin kopp kaffe upp till kontoret, Starbucks givetvis. Därefter blev det en effektiv timmes arbete innan jag gav mig av. Så där satt vi varsin sida av skrivbordet, drack kaffe och arbetade, mysigt!


I onsdagskväll var jag på bio och såg Eat, love, pray med tre andra tjejer från SWEA. Vi träffades först på Pump room, en pub/restaurang i ett av Singapores alla köpcentrum. Där blev det först lite middag och sedan bar det av till biografen som låg på tredje våningen i samma köpcentra. Då det var sista dagen som filmen visades i Singapore var salongen väldigt tom, kändes nästa som en privatvisning! Filmen handlar om en kvinna som har allt men är inte nöjd med livet som det ser ut. Hon bryter upp från sitt vanliga liv för att försöka finna sig själv. I filmen får man följa med till olika delar av världen, den utspelas i USA, Italien, Indien och Indonesien. Jag har själv inte hunnit läsa boken än men har förstått att boken är bättre än filmen… som vanligt!
En mysig och helt ok må-bra film som förgyllde min onsdag!    


Jesper har också hunnit med att vara biltekniker! Igår morse råkade han tappa nyckel på golvet och när han skulle låsa upp bilen visade det sig att fjärrkontrollen hade lagt av. När han låste upp bilen manuellt gick larmet och det gick inte att slå av det… Det slutade med att han fick ta taxi till jobbet. När han kom hem på kvällen hade vi båda undersökt lite möjliga lösningar och efter lite stök och bök kunde Jesper slå av larmet. Så då började vi fundera på hur vi skulle göra med larmet, vi har fått höra att det är billigare att installera ett nytt larm än att åka till Hyundai. ... men… imorse när Jesper kom ut till bilen så fungerade både fjärrkontroll och larm… hmmm, mycket märkligt, men otroligt skönt!  

Nu är det fredag och jag ska snart ge mig iväg till IKEA och köpa kaviar, det har blivit ett måste för mig att ha det hemma (Jesper har inte samma behov av denna vara). Innan IKEA tänkte jag besöka några inredningsaffärer i fortsatt jakt på nattduksbordslampor. Jag har en bild av vilken modell jag vill ha och då är det svårt att ta någon annan, därför fortsätter jakten!

Önskar er alla en underbar fredag!

Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar