måndag 18 oktober 2010

Lampjakt

I fredags blev det lampjakt för min del! Förmiddagen inleddes med att jag tog bussen in till Vivo där jag avnjöt en Starbuckskaffe och planerade dagens stopp. Fylld med energi gick jag ner och tog MRTn (tunnelbanan) till ett köpcentrum som ligger inne i centrum på Orchard.

Det är väldigt lätt att ta sig runt i Singapore. Det finns många bussar och ett mycket välutvecklat MRT-system (tunnelbana), och billigt är det också! Jag har dock varit lite bekväm den senaste tiden och åkt mest taxi, men denna dag var det buss och MRT som gällde!

Det blev en heldag i Singapore med långa promenader, flera buss/MRT byten och ett antal möbelaffärer och köpcentrum som blev avverkade. Trött och liten nedslagen av dålig jaktlycka åkte jag till mitt sista stopp, IKEA. Dit åkte jag främst för att köpa min efterlängtade ”Kalles” men efter att ha promenerat en stund i affären hittade jag en lampa som jag gillade (inte den modell som jag egentligen ville ha men ändå helt ok)! Så nu äntligen har vi nattduksbordslampor som ger lite bättre läsljus och framför allt mysigare belysning, underbart! …och ni som någon gång varit på IKEA vet att det är svårt att gå därifrån med bara en sak så det blev lite andra saker också, bland annat lite mys till hallen! 

Kvällen avslutades med två slagna hjältar i soffan, senaste avsnittet av Robinsson på TV, lite god mat och varsin kall Corona! Fredagsmys!

/Anna




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar