tisdag 12 oktober 2010

Vinkväll, fika och Svenska skolan

Som jag skrev i förra inlägget så var jag iväg på en vinkväll i torsdags med ett par nya vänner. Vi var 5 tjejer som träffades klockan 19.00 på en väldigt mysigt vinrestaurang. Jag festade till det med lite ”sparkling wine” och det smakade så gott i den varma kvällen! Det blev en ganska sen kväll då miljön och sällskapet fick tiden att flyga iväg. Som jag nämnt tidigare blir det mörkt här redan klockan 7 så tyvärr blev det inga bra bilder som förevigade ögonblicket!

I fredags hann jag både med att fika med en tjej som heter Victoria, lite shopping och jobba på svenska skolan. Victoria och hennes man träffade vi första gången på SWEAs kräftskiva. De äger och driver en affär här i Singapore som heter ”Style:Nordic”. Det är en affär som säljer Skandinavisk design i olika former, smycken, kläder, poslin... Man kan bland annat hitta SNÖ, iittala, Marimekko, Fillipa K, Design House Stockholm... Victoria och jag träffades i deras butik på Orchard för att ta en fika innan affären skulle öppna. En mysig fika i en helt underbar lokal! Efter det åkte jag hem och laddade inför Svenska skolan. I fredags var jag lärare för 6-års gruppen, de är helt underbara i den åldern! 

/Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar