torsdag 18 november 2010

Balklänningen!

Idag har jag sprungit i ett antal affärer & letat efter balklänning! Nästa lördag ska vi nämligen gå på den årliga Midvinterbalen som Swedish Business Association anordnar varje år. Det ska bli väldigt trevligt & jag ser verkligen fram emot kvällen! Det svåra är bara vägen dit… vilken färg ska klänningen ha, vilken modell, vilka skor, vilka smycken… man vill ju vara så fin som möjligt! Idag hittade jag i alla fall en klänning som kändes väldigt bra, jag köpte den & kommer nu ikväll visa den för Jesper & sedan så får vi se vad hans utlåtande blir! Under mitt letande hade jag stort stöd i tre underbara tjejer, Matilda, Anna-Karin & lilla Meja. Det kändes väldigt bra att ha dem med som smakråd, tack för hjälpen tjejer!

Det blev till slut en enkel svart axelbandslös klänning som är lite utsvängd nertill. Nu saknas bara smycken, skor, väska & håruppsättning, sedan är jag redo för bal! Här kommer ett par bilder på klänningen!   
  


...& lilla underbara Meja hon sov så sött i sin Baby Björn! 

3 kommentarer:

  1. Gorgeous!!!
    Lucky guy the Tiger... :-))
    Who's the baby?

    SvaraRadera
  2. Thank you Fernando! There is a ball on saturday and for that occansion I will wear the dress and Jesper will wear a tuxedo!

    The little baby girl belongs to a friend of ours in Singapore, she and her mother helped me to find the dress!

    How are you and your family?

    SvaraRadera
  3. Hi Anna,
    we are quite well living near Barclona. I'm still working for SCA and Cristina at home for now... The little Barao is going very well in school and is now mixing words in various idioms. The scholl is 100% Catalan but he understand also Castilian.
    I've been posting also in my blog our day life.
    I'm glad to know that you are very well, I can see it in your's post.
    Cheers

    SvaraRadera