onsdag 10 november 2010

Härligt!

Oj, oj, oj, vilken härligt produktiv dag! Igår regnade det hela dagen & allt kändes lite små tungt men imorse när jag vaknade då sken solen utanför fönstret & det kändes genast lättare att stiga upp ur sängen! Efter min dagliga morgonpromenad kände jag att denna dag kommer bli härlig!

 

På morgonen åkte Jesper & lämnade in vår fina bil på service, känns skönt att få det gjort så att vi sedan vet att allt är ok!


Min morgon fortsatte med att jag ringde upp vårt telefonbolag då jag hade klantat till mig vid betalningen… satt säkert i kö i minst 1 timme men när jag väl kom fram så gick allt väldigt smidigt. Nu väntar vi bara på att checken ska dyka upp sedan så ska allt vara löst!

Efter det fortsatte jag agera jobbig utlänning! Jag gick ner till vårt servicemanagement och klagade på lite saker som är sönder i lägenheten. Tjejerna på kontoret är så otroligt trevliga så det känns alltid lite jobbigt att klaga, men saker ska ju inte gå sönder efter 3 månader… När jag var där frågade jag även om det fanns någon ”handyman”. Väggarna i lägenheterna är lite speciella & vi tog inte med oss vår borrmaskin från Sverige så det är lite klurigt när vi ska sätta upp saker här. Vi har länge längtat efter att få upp högtalarna till vårt hemmabiosystem. Jag hann inte mer än upp i lägenheten så ringde de & frågade om ”handyman” kunde komma upp & kolla. Redan på eftermiddagen kom han tillbaka, så nu är både högtalare och helspegeln i sovrummet uppe, härligt!

På ”mellantiden” åkte jag in till Vivo,för lite fix & don. Jag köpte skruvar, växlade pengar till helgen i Malaysia & handlade lite andra småsaker som vi behövde. När jag sprang där mellan affärerna kom jag på att jag kanske skulle passa på att klippa mig. Jag sprang förbi en salong som hade en ledig stol. Det var helt underbart att få bli ompysslade en stund! När jag sedan skulle skynda mig till bussen sprang jag förbi en affär som hade fått in färg till ljushåriga, så ikväll kan jag trolla bort min hemska utväxt också, underbart!

Jag har haft en underbart härlig dag & hoppas att alla ni andra också har haft det!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar