onsdag 24 november 2010

Sara & Alva

Igår pratade jag med min underbara barndomsvän Sara! Vi har inte prata med varandra sedan vi flyttade hit så det var helt ljuvligt att både få se och höra henne igen! Det är verkligen helt underbart att skype finns!

Sara ringde upp på morgonen precis efter det att dottern Alva, 3,5, hade vaknat. En nyvaken Alva med tindrande ögon berättade att det hade kommit mycket snö hemma över natten.
-          Jättemycket faktiskt!  
Jag frågade om det var så mycket så att det gick åka pulka, Sara berättade att det inte var så mycket snö som låg kvar & att gräset lyste igenom men Alva hade redan kommit på lösningen:
-          Det GÅR att åka i backen här bakom huset! sa hon med ett stort leende.
Hennes mamma var dock inte lika med på detta äventyr! Sara berättade även att Alva ibland pratade om mig & att hon då berättade att jag bodde i Singapore...det är härligt hur barn hur kan snappa upp saker & ting! 

Det var jättemysigt att få se & att få prata med dem igen, det förgyllde hela min dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar