onsdag 10 november 2010

En helig och härlig dag

Igår besökte jag ett kloster! Mina förväntningar på besöket var höga. Jag hade många tankar & funderingar som jag hoppades på att få besvarade. Vi fick en enorm rundtur på klostret, vi gick & gick & gick. Bland annat fick vi se deras vardagsrum, kök, bibliotek, tvättstuga, hantverksstuga & dagis. Detta kloster driver sitt eget dagis & en norrman som var med på guidningen berättade att han hade läst att klostrets dagis var en av Singapores bästa dagis. På klostret finns det även gästrum, så om man vill kan man komma & bo en natt på kloster! Jag blev dock lite besviken då vi inte fick se deras privata del, nunnorna delade övervåningen i huset men dit fick vi inte gå… Det var kul att få en liten inblick i en nunnas liv!

Ett kort vi fick på klostret!
På eftermiddagen åkte jag till East Coast och hälsade på hemma hos Anna-Karin. Det blev mitt första möte med Anna-Karins & Jens supersöta lilla dotter, Meja! En väldigt mysig eftermiddag med massa bebismys… Hon var hur snäll som helst, hon hade lite magknip just denna dag men var ändå en ängel! Tack Anna-Karin & Meja för en ljuvlig eftermiddag!

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar