fredag 27 januari 2012

Sett i KL!

Efter att ha gått igenom våra fotona från vistelsen i KL har jag ett par inlägg till som jag vill dela med mig av!
Nedan följer ett par bilder som togs under våra promenader i staden!  

När man ser en liknande skylt kan jag berätta att man, helt automatiskt, håller lite hårdare i sin väska!
...vill dock tillägga att vi hela tiden kände oss väldigt trygga & säkra i staden trots dessa varnande skyltar. 
...likande situationer gör ju också att man blir lite mer på sin vakt ;)
Efter att tagit kortet började jag dock undrade om vakten tyckte att J såg mystisk ut...
...för visst ser det ut som att han tittar rakt på Jesper!

I staden kan man även hitta liknande saker!
Så här ser ett öppet elskåp ut om någon undrade :)
Det som var mest oroväckande var att det var så här den såg ut,
varken lucka eller arbetare i närheten...
den står troligtvis öppen på detta vis hela tiden... 

Då majoriteten av stadens/landets toaletter endast består av ett "hål i golvet"
blev vi glatt överraskade när vi såg denna toalett! Trodde direkt
att vi skulle finna "vanliga" toaletter här men så var icke fallet...
För våra pengar fick vi i alla fall både hyfsat rena toaletter & en liten våtservett
 att använda under besöket :) 

Sist men inte minst så hittade vi denna skylt i KLs botaniska trädgård!
Här finns det ett par saker som man inte får göra:
 ...inte plocka blommor, inte skräpa ner, inte rast hundar, inte elda &
...det som vi tyckte var mest udda var att man inte får pussas i parken :)
ja, ja, vi fick i alla fall en trevlig promenad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar