måndag 26 september 2011

Annorlunda platser...

Idag bestämde jag mig för att (äntligen, måste jag säga) åka till "jambras"-serviceställe med ett headset som varit trasigt väldigt länge! I likhet med de flesta andra serviceställen här i Singapore så ligger även deras ställe en bit bort i någon opersonlig kontorsliknande fabriksbyggnad. Jag kom fram till byggnaden, tog hissen upp till 8:e våningen & hittade fram till rätt dörr. Enligt öppettiderna skulle det vara öppet men när jag tryckte ner handtaget visade det sig att dörren var låst... Jag knackade på dörren ett par gånger & sedan bestämde jag mig för att ringa det nummer som jag hade fått med mig. När jag stod där & väntade på att bli kopplad till kundtjänst kom en ung kille med huvudet hängandes & bad om ursäkt för att jag hade fått vänta. Han öppnade dörren & där innanför väntade en "mottagning" som jag verkligen inte hade väntat mig... De hade i & för sig skojat till rummet med en variation av färger på väggar & golv men i möbelväg fanns endast ett bord med två plaststolar.



Kändes inte riktigt som att kundservice & kundmottagande var något som de hade jobbat speciellt mycket med ;)

Killen tog mitt headset & lämnade rummet (det var då jag tog bilden :p). Hankom tillbaka efter 10 minuter & sa att han hade lagat den. Jag bad att få testa &... nej, det var inte lagad. Han gick iväg igen & kom sedan tillbaka efter ytterligare ett par minuter med ett nytt set som jag testade & detta fungerade!

Nu sitter jag på MRTn (tunnelbanan) på väg tillbaka till Vivo där jag sedan ska ta mig vidare till en annan kontors/lagerbyggnad där min första lektion i fotografering ska ta plats! Ska bli riktigt intressant, berättar mer om detta lite senare!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar