torsdag 22 september 2011

Oväder i paradiset!

Vädret i vårt paradis är inte så paradisaktigt just nu. Det har regnat väldigt mycket & det regnar under väldigt lång tid, ibland hela dagar…

I förrgår skulle jag & tre av mina vänner träffas på stranden & ha en softdag med sol & bad. Jag steg upp på morgonen, smörjde in mig med solskydd & vandrade bort till stranden. Efter att jag legat i min solstol i max 30 minuter drog en väldigt mörk himmel in över oss & strax därpå öppnade sig himmeln & sedan öste regnet ner resten av dagen...

...& inatt vaknade jag av att det verkligen stormade & ven utanför fönstret! Jag låg där & lyssnade, tycker det är ganska mysigt när man ligger tryggt inne i sin säng, men helt plötsligt hörde jag hur det började skramla & slå ute på balkongen & när jag kom ut visade det sig att krukorna med de fina örterna som jag köpte förra veckan hade disko där ute. Örterna låg på ett håll & deras krukor på ett annat håll så det var bara att ge sig ut i storm & regn & hitta en skyddad vrå till dem, de klarade sig galant trots att de hade blivit ordentligt omkringkastade! Efter ytterligare ett par timmars sömn var det dags att stiga upp & det som mötte mig var regn, regn & åter regn… Lite skönt är det att jag hade planerat en hemmadag, ska inte iväg förrän i eftermiddag på möte följt av middag med god vän. Tror faktiskt att jag ska simulera en svensk höstdag, köra lite AC, krypa in under en filt, koka lite te & göra djupdykning i mina kursböcker. Jag har inlämning imorgon så jag måste sätta fart med mitt arbete J  
Inget poolväder idag i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar