torsdag 29 september 2011

Fotolektion 1!

I måndags hade jag min första lektion i fotografering med min nya systemkamera! I F8s lokal på Pasir Panjang klockan 17.00 mötte Fredrik & Lotta upp oss, 6 förväntansfulla tjejer som var redo att ge oss i kast med denna nya spännande lärdom. Då det var vår första lektion blev det först en PowerPointgenomgång med grunderna för fotografering med systemkamera. Efter detta fick vi öva med våra kameror & fotografera med olika inställningar. Lektionen varade i 3 timmar & när vi gick därifrån kände jag mig helt snurrig…. Så mycket att ta in, jag är ju som sagt nybörjare i dess fullständiga bemärkelse!

Har nu i veckan försökt pröva några olika inställningar med förhoppningarna att några av sakerna skulle landa. Nu på lördag är det nämligen dags att visa upp vad vi lärt oss då vår andra lektion infaller. Vi ska tillbringa förmiddagen i Fort Canning Park där en livs levande modell är vårt objekt. Det ska bli riktigt spännande på flera olika sätt & vis :S Jag tycker främst att det ska bli väldigt kul men jag känner mig även lite osäker på alla inställningar & andra saker som är viktiga att tänka på...kommer jag ihåg hur jag ska göra…men, men, det kommer säkert att gå galant när vi väl är där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar