torsdag 29 september 2011

Oväder!

Under den senaste veckan har det varit ett par ordentliga oväder här! De som har varit den senaste tiden har kommit under natten & två av dem har skrämt slag på mig på olika sätt. Den första av dem, som jag har berättat om tidigare, inträffade vid 3-tiden på natten. Jag väcktes då av att en av krukor från ena balkongen hade lyckats krångla sig över via "deckingen" till balkongen utanför sovrummet. Där rullade den runt & slog ordentligt mot glasrutorna. När jag kom ut hade allting som vi har på balkongen klarat sig men örtväxterna som vi har hade kastats runt ordentligt på balkongen. Den andra inträffade vid 12-tiden på natten, jag satt fortfarande uppe & väntade på samtal från Jesper, när det helt plötsligt började storma! Direkt gick jag ut på balkongen & räddade örtern & sköt in våra andra växter i ett hörn. Sedan satt jag inne i soffan & beskådade ovädret som pågick utanför rutorna!   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar